Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 



Mandag 1. oktober 2001
UK: Nyt navn til BBC station i London
BBCs regionale station for London og omegn skifter i dag navn – for 4. gang. Stationen startede som BBC Radio London, blev så til GLR (Greater London Radio) og hed til og med i går BBC London Live. Fra og med i dag mandag er navnet ”BBC London”. (SHN)

Mandag 1. oktober 2001
Lørdag formiddag på P3 fra Århus
Fra og med lørdag den 6. oktober indtages lørdag formiddag på P3 af Østjyllands Radio. Det er Rasmus Scharling Toft der fremover vil kunne høres i det direkte program ”Basen” – med undertitlen ”Radio på hjemmefronten” hver lørdag kl. 09.10-12.00 – foreløbigt indtil jul. Programmet erstatter programmet ”Hvem sagde Hjortshøj”, der i hast blev programsat i nogle få uger, da DR ikke kunne blive enig med Jesper Bährentz om lørdag formiddag. (SHN)

Mandag 1. oktober 2001
Østrig: Arabisk fortsætter
Efter begivenhederne den 11. september i USA har den østrigske radios udlandstjeneste valgt at fortsætte med arabiske udsendelser, der ellers var planlagt sparet væk. ”Det var en smutter”, siger radiochefen Manfred Jochum, som nu vil spare knap 300.000 DKK et andet sted. (AB)

Mandag 1. oktober 2001
Tyskland: Gæt et beløb og vind det på RSH
Radio Schleswig-Holstein (RSH) har introduceret en ny konkurrence. I ”Mega Cash Call” kan lytterne vinde store kontantbeløb. Op mod en kvart mio. DM foræres væk. Der nævnes et skævt beløb i udsendelsen, og i løbet af den næste halve time en gang i timen ringes et tilfældigt nummer op i Slesvig-Holsten. Kan man nævne det korrekte tal, har man vundet beløbet. (AB)

Mandag 1. oktober 2001
Kun tre lokalradioer streamer fortsat
Forsøger man i dag at lytte til en lokal radiostation via streaming på internettet er udvalget yderst sparsomt . Kun tre stationer kan høres: Radio Uptown, Radio Sydhavsøerne og ANR Hit FM. I dag stoppede Easy FM i Århus med at streame pga. de høje Gramex afgifter. Radio Viborg har gjort det samme. Og The Voice og Pop FM har i månedsvis været nede - ”af tekniske årsager”. Læs mere

Mandag 1. oktober 2001
Danske musikafgifter for netradio ti gange så høje som i Norge
Det er ikke kun for radioudsendelser i luften, at danske lokale radiostationer må betale mange gange mere end deres kollegaer fra Norge og Sverige. Mens en dansk lokal radiostation må betale 72.000 kr. om året for at sende deres udsendelser ud på internettet gennem audio-streaming, så skal en tilsvarende svensk radiostation kun betale 27.250 kr. og en norsk radiostation slipper med at betale 7.400 kr. Læs mere

Mandag 1. oktober 2001
Radio ABC laver meningsmåling
Det er snart kommunalvalg, og Radio ABC i Randers har ladet Jysk Analyseinstitut lave en meningsmåling blandt over 1.000 stemmeberettigede i Randers kommune. Målingen er blevet citeret af bl.a. TV 2 Østjylland, Østjyllands Radio, Ritzau og Randers Amtsavis. Udover stor fremgang til Venstre og en tilbagegang for Socialdemokratiet fra 44 % ved sidste kommunevalg til nu 31 %, viser målingen en opslutning på hele 12 % til Randerslisten, hvor programmedarbejder ved Østjyllands Radio, Kurt Helge Andersen, stiller op som nr. 2. (SHN)

Mandag 1. oktober 2001
Koktvedgaard: ”Morgenandagten savnes formentlig af nogle lyttere på P1”
Radio- og tv nævnet gav fredag - som tidligere omtalt på radionyt.com - DR en lodret ordre om at flytte Morgenandagten og Højmessen væk fra den nye radiokanal, P2 Musik & Kultur. I brevet til DR skriver nævnets formand Mogens Koktvedgaard, at det selvsagt er op til DR ”om man vil flytte de omhandlede programmer tilbage til P1, hvor de formentlig savnes af nogle, eller om man vil placere dem andetsteds på de tre kanaler”. Læs mere

Mandag 1. oktober 2001
Kildeangivelsen smuttede for DR
I ikke helt usædvanlig arrogant stil undlod Radioavisen på DR kildeangivelsen på en historie i dag mandag om en meningsmåling i Randers. Dét skete på trods af, at Pressenævnet netop har indskærpet, at manglende anførelse af en kilde kan være brud på god presseskik – og på trods af at DR’s personaleblad DRåben netop har bragt en artikel med overskriften ”Husk kilden”. ”En klar fejl” erkender DR. Læs mere

Mandag 1. oktober 2001
UK: Sky News vil lave radionyheder
Den britiske tv station Sky News har indgået aftale om at levere radionyheder til 30 radiostationer over hele Storbritannien og Nordirland. Læs mere
[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11



  · Ingen ledige job netop nu



  � 2011
  � 2010
  � 2009
  � 2008
  � 2007
  � 2006
  � 2005
  � 2004
  � 2003
  � 2002
  � 2001



  · DR tager rundt i sommerlandet
  · Maria Månson ny vært for 'Gejst' på DR1
  · Louise Wolff skifter fra DR til TV 2
  · TV 2 køber flere håndboldrettigheder
  · Boxer TV fortsætter med digitalt tv
  · Kærester med landsholdet
  · Discovery satser stort på golf
  · Tine Gøtzsche forlader DR efter 22 år
  · International pris til DRs børnefjernsyn
  · DR1 lyser i Mørke



  · -