Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 



Fredag 11. november 2005
Nyt morgenshow på 4 Guld FM-stationer
Nyt morgenshow på 4 Guld FM-stationer  I september stoppede Radio Viborg Hit FM med lokale udsendelser, og i dag kl. 9 blev der så sat punktum for lokale programmer, der sendes fra og for Viborg-området, på Viborg Guld FM. Fra på mandag kommer det nye morgenshow på Viborg Guld FM fra Holstebro. Der skal dog fortsat produceres radio i Viborg, men fremover til et større område, og der vil fortsat blive sendt lokale nyheder og lokal sport. Læs mere

Fredag 11. november 2005
Outlandish vil redde Sky Radio
Inden Outlandish i går startede deres danmarksturne, lagde de vejen forbi Sky Radio. I en time legede de 'Slut Sætningen' hos Nikolaj Vraa i 'Go' Eftermiddag', og udover en afsløring om at Pia Kjærsgaard har en stående invitation til alle deres koncerter, løftede de også sløret for planer om at redde Sky Radio fra lukning: Da de blev præsenteret for sætningen "Hvis vi havde Harry Potters magiske evner ville vi...", svarede Isam og Lenny: "Vi ville redde Sky Radio". (SHN)

Fredag 11. november 2005
TV 2, MTG og Berlingske tilbudt Sky Radio
Både TV 2, MTG og Det Berlingske Officin har fået købstilbud på Sky Radio, der nu lukker i Danmark, skriver Jyllands-Posten i dag. Det var investeringsbanken og rådgivningsvirksomheden Goldman Sachs, der på vegne af Sky Radios ejer, henvendte sig til de tre medier om at Sky Radio var til salg. Både MTG og Berlingske Officin bekræfter henvendelsen. (SHN)

Fredag 11. november 2005
Ingen økonomi i dansk kommerciel radio
"Hvis en kommende radiokanal fortsatte i sporet efter Sky, ville den ikke blive en god forretning, om så staten støttede med 54 mio. kr. om året - i stedet for at opkræve pengene". Det siger adm. direktør for mediebureauet Carat, Henrik Jensen, til Børsen. I 2004 nåede Sky Radio, 100FM og SBS sammenlagt et minus på omkring 180 mio. kr. (SHN)

Fredag 11. november 2005
Millionslagsmål efter Sky Radio-lukning
Millionslagsmål efter Sky Radio-lukningDen danske stat og Sky Radio, der er ejet af Rupert Murdochs medieimperium News Corporation, er på vej ud i en juridisk brydekamp om en pulje på 600 mio. kr. Sky Radio har gennem stationens advokat meddelt Radio- & Tv-Nævnet, at man annullerer aftalen med staten, fordi der var graverende fejl i det udbudsmateriale, der lå til grund for handlen for 2 år siden. Derfor betaler Sky Radio ikke det årlige afgift på 54 mio. kr. på tirsdag. Dagen efter sender Radio- & Tv-Nævnet så et påkrav til Sky Radio og hvis der ikke er betalt inden 14 dage vil sendetilladelsen blive inddraget og det juridiske slagsmål kan tage sin begyndelse. Læs mere

Fredag 11. november 2005
Sky Radio efterlod ikke de store spor
Berlingske Tidende giver i dag i sin leder Sky Radio det glatte lag. Fra starten har Sky Radio været i frit fald mod dybet, skriver avisen og uddyber: "Først og fremmest ved at præsentere en uopfindsom radiokanal, der ikke afviger fra alverdens andre kommercielle radioer - musik, musik, musik og lidt snak". Det har givet lave lyttertal, svigtende reklameindtægter og reelt ført til lukningen. "At Sky Radio så samtidig har brugt energi på at overtræde de statslige krav om radiojournalistik - og beklage sig over samme krav - har kun givet mere fart på faldet". Berlingske konkluderer, at lukningen af Sky hverken er et tab for lytterne eller for mangfoldigheden. (SHN)

Fredag 11. november 2005
Sky Radio lukning ikke min skyld
Sky Radio lukning ikke min skyldDan Rachlin var det store trumfkort Sky Radio kørte i stilling, da man gik fra non-stop formatet og satsede på værtsbaseret radio. Det gav dog ikke flere lyttere. Nærmere tværtimod. Flere aviser har skrevet, at Dan Rachlin ikke kunne løfte Sky til en succes. Det har fået Dan Rachlin til at reflektere over at Sky Radios død bliver koblet til hans person, men han siger i dag til B.T. at det er en utrolig forenklet måde at se tingene på. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
Mediehuse bejler til ledige radiofrekvenser
Flere danske, og udenlandske mediehuse vækker nu deres gamle drømme om at drive delvis landsdækkende kommerciel radio i Danmark. Med lukningen af Sky Radio står mediekoncerne på spring for at overtage de ledige frekvenser. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
TV 2 er interesseret i Sky Radio's frekvenser
Efter lukningen af Sky Radio, melder TV 2 | Danmark sig nu med interesse i at overtage den femte landsdækkende frekvens. "Vi har aldrig lagt skjul på, at vi gerne vil have radio, men der skal være fornuft i det. Markedet har vist sig vanskeligere og dårligere end vi havde forventet", siger TV 2's adm. direktør, Peter Parbo, der ikke vil udtale sig om, hvordan stationen skal indgå i TV 2. "Nu skal vi først have udbudsbetingelserne, men vi er interesserede og så må vi se om vi byder på det", siger Peter Parbo til Markedsføring. (TN)

Torsdag 10. november 2005
De Radikale ønsker øgede indholdskrav til Sky Radio's afløser
Der skal stilles langt højere krav til den radiostation der overtager de ledige frekvenser efter Sky Radio, mener Det Radikale Venstre. Kravene skal højnes på såvel kvaliteten som alsidigheden, mener partiet. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
DF: Afløser for Sky Radio skal findes inden for fem måneder
Sky Radios frekvens skal ikke have lov at stå tom længe. I hvert fald ikke hvis det står til Dansk Folkeparti, der satser på, at den ledige kanal hurtigst muligt sælges i en ny udbudsrunde. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
Telestyrelsen fraveg internationale ITU-normer, da man planlagde FM5
Telestyrelsen fraveg internationale ITU-normer, da man planlagde FM5IT & Telestyrelsen benyttede ikke de gængse og internationalt accepterede ITU-rekommandationer, da man beregnede hvor stor en dækning den 5. – næsten – landsdækkende FM-kanal (kaldet FM5) ville få. Det var denne kanal, Sky Radio senere vandt ved en auktion. Telestyrelsen slækkede så meget på normerne, at det kom til at fremstå som om frekvensnettet havde en betydeligt større befolkningsdækning end der var belæg for. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
Talpa følger Sky Radio-processen med den allerstørste lup
Talpa følger Sky Radio-processen med den allerstørste lup”Lukningen af Sky Radio betyder ikke alverden for det kommercielle radio-Danmark idet Sky Radio ikke blev det lokomotiv som forventet. Radio 100FM og salgssamarbejdet ddr blev lokomotivet – Sky Radio én af vognene.” Så klart lyder meldingen fra Talpa Radio Danmarks bestyrelsesformand, Jesper Sehested Lund, til radionyt.com, der kommenterer den nye mediesituation. Læs mere

Torsdag 10. november 2005
S vil give Sky Radio's frekvenser til TV 2
Det ligger nærmest lige for at lade TV 2 overtage det næsten landsdækkende sendenet, som bliver ledig på tirsdag, når Sky Radio lukker. Det foreslår Mogens Jensen, der er Socialdemokratiets medieordfører. Han siger til Ritzau: "Det kunne være en oplagt mulighed, at TV 2 mod en mindre betaling - eller måske helt gratis - kunne overtage frekvensen". Han understreger dog, at området først bør undersøges nærmere. Mogens Jensen mener, at det er et kardinalpunkt, at DR's monopol brydes, og så vil TV 2 kunne levere et ordentlig indhold. (SHN)

Torsdag 10. november 2005
Ny comedy-writer på 100FM
Ny comedy-writer på 100FMRadio 100FM har ansat stand-up komikeren Mads L. Brynnum som en del af holdet på programmet ’Morgenhyrderne’. Mads har i over tre år optrådt som stand-up komiker og vandt DM i stand-up sidste år. I sit arbejde for 'Morgenhyrderne' trækker han også på flere års erfaring som radiovært på Universitetsradioen i København og Roskilde Festivalradio og sine erfaringer fra andre medier, hvor han har kombineret journalistik og sjov bl.a. som skribent for Chili magazine. Læs mere
[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [>]



  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Knap en ud af tre betaler for streaming
  · Troels Mylenberg fra Jysk Fynske Medier til TV 2 News
  · MTG sikrer sig rettigheder til EM i Futsal
  · Sæson to af ny Zulu-ungdomsserie
  · TV 2 producerer EM-svømning til udlandet
  · Europe League fortsætter hos Discovery
  · Regeringen og DF vil fjerne licensen og gennemføre massiv nedskæring af DR
  · 'Broen' vender tilbage på DR1 med fjerde og sidste sæson
  · Dansk sport giver vækst på TV 2 Sport
  · 'Zulu Awards 2018' bliver til en festival



  · -