Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Lytterne brugte mere tid på P3 - mens mange svigtede Radio 2 og Pop FM
Fredag 27. august 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
På trods af det dårlige sommervejr - faldt danskernes radiolytning generelt i juli - men for P3 steg den. Målgruppen, som P3 henvender sig til, hører nu kanalen mere, end før der kom konkurrence. Selv om konkurrencen om landets radiolyttere er øget de seneste måneder, er P3’s andel af lytterne på vej op. Pop FM mister mere end halvdelene af sine lyttere og Radio 2 mistede næsten halvdelen af sine lyttere.
I gennemsnit lyttede 2.015.000 danskere til P3 hver uge i juli, og blandt tilbuddene, der blev taget vel imod, var formiddagsprogrammerne 'De spRøde Heste', som var landet rundt for at sende, P3 Sporten med EM-fodbold og Tour de France og P3’s intense dækning af Roskilde Festivalen.

P3 er nu tilbage på samme niveau som i tredje kvartal 2003 - det sidste kvartal, før den nye konkurrence satte ind, og i selve P3’s målgruppe er der nu flere, der hører kanalen, end der var dengang, oplyser DR i en pressemeddelelse.

"Det er kombinationen af nyheder, journalistik, god musik og masser af sport, der gør P3 til én af danskernes foretrukne radiokanaler. P3 oprustede i juli journalistikken og det ægte landsdækkende islæt ved at sende halvdelen af programmerne i primetime fra sommerlandet. Det er glædeligt at se, at lytterne har kunnet lide det," siger programchef Jesper Grunwald fra DR Radios chefredaktion

Med 2.275.000 ugentlige lyttere er P4 fortsat landets mest aflyttede kanal. P4 er i kontakt med halvdelen af den danske befolkning hver uge. P1 og P2 holder niveauet fra juni, og disse kanaler er hver uge i kontakt med henholdsvis 17 og 14 procent af lytterne.

De 10 mest lyttede radiostationer i juli 2004 - antal lyttere pr. uge: (Tallene i parantes er fra juni 2004)
1. P4...................... 2.275.000 (2.315.000)
2. P3.......................2.015.000 (2.052.000)
3. Sky Radio................1.014.000 (1.135.000)
4. P1.........................752.000 (762.000)
5. Radio 100 FM...............747.000 (739.000)
6. The Voice..................651.000 (752.000)
7. P2.........................494.000 (517.000)
8. Radio 2....................262.000 (439.000)
9. DR Klassisk................222.000 (275.000)
10. Pop FM.....................183.000 (386.000)

Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, at Sky Radio fra juni til juli har mistet godt 120.000 lyttere på ugebasis, The Voice har mistet godt 100.000 lytttere, Radio 2 har mistet 177.000 lyttere og værst er det gået for Pop FM, der har mistet mere end halvdelen af sine lyttere: En tilbagegang fra 386.000 til 183.000 betyder at i alt 203.000 har forladt Pop FM.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  � 2011
  � 2010
  � 2009
  � 2008
  � 2007
  � 2006
  � 2005
  � 2004
  � 2003
  � 2002
  � 2001



  · Fremgang for TV 2
  · Ny DR1-dokumentar: 'Talentet – hele familiens kamp'
  · Ny sæson af 'Sukkertoppen' på TV 2
  · DR tager rundt i sommerlandet
  · Maria Månson ny vært for 'Gejst' på DR1
  · Louise Wolff skifter fra DR til TV 2
  · TV 2 køber flere håndboldrettigheder
  · Boxer TV fortsætter med digitalt tv
  · Kærester med landsholdet
  · Discovery satser stort på golf