Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Kommerciel radio er for passiv
Fredag 24. februar 2006
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Hverken Radio100 FM eller SBS Radio (The Voice og Radio 2) har gjort noget ekstra for at tiltrække de lytterandele, der er blevet ledige, da Sky Radio lukkede. Begge er også overraskende passive i kampen om de 30-40 millioner kroner i annonceomsætning, der før gik til Sky Radio. Det mener direktør for Mediacom, Kenneth Brenøe.
"De lader DR løbe med lytterne og forventer, at annoncekronerne kommer af sig selv, fordi der nu er to nationale kommercielle radioaktører og derfor mindre kamp om pengene," siger Kenneth Brenøe til MediaWatchv og fortsætter: "Det er som om kommerciel radio afventer, hvad der vil ske med det ledige frekvenssæt, frem for at få skabt sig en stærkere position på markedet, mens der er plads og tid".

Direktør for SBS Radio, Henrik Knaarck, afviser: "SBS Radio sidder ikke med hænderne i skødet og afventer en auktion over FM5". Han gør opmærksom på, at den nationale radioomsætning voksede med 35 procent i 2005.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · DR Dokumentar tjekker 'De dyre direktører'
  · Piv Bernth stopper som dramachef i DR - tre producenter stopper også
  · TV 2-julekalender med magi og sang bag lågerne
  · 'Samme tid næste år' - nyt livsstilsprogram
  · Landskamp blev mest sete udsendelse - nogensinde - for Discovery Networks
  · Norge: Alene en hel vinter i de norske fjelde
  · Simon Talbot gør grin med svenskerne i nyt show på Comedy Central
  · Ny aftale betyder mere nordisk drama
  · DR henter tv-chef i Sverige
  · Ny dokumentar om fodboldlandsholdet



  · -