Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Ny MBA aktuel for radiobranchen
Tirsdag 30. januar 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Danmarks har fået sin første 'Master i Oplevelsesledelse' med speciale i radio. Blandt de færdiguddannede kandidater på en ny MBA, er nemlig Mini Jensen, som nu har fået sin mastergrad og et 11-tal for en afhandling om interaktivitet på radiomediet, udarbejdet i samarbejde med P3. ”Endelig har vi fået en uddannelse med særlig relevans for radiobranchen” siger Mini Jensen, som varmt anbefaler 'Masteruddannelsen i Oplevelsesledelse' til andre radiofolk.
Uddannelsen er en akademisk MBA med fokus på ledelse og udvikling af oplevelsesproducerende virksomheder. Radio er et af de fokusområder, man kan vælge at beskæftige sig med gennem det to-årige forløb.

”Jeg har valgt at supplere mine ti år i radiobranchen med en master for at tilegne mig nogle professionelle ledelsesværktøjer og få en fokuseret viden om fremtidens markeder, medarbejdere og mediebrugere. Uddannelsen har givet mig et solidt indblik i oplevelsesøkonomien som markedsplads for fremtidens radioprodukter”, siger Mini Jensen.

Mini er oprindeligt bachelor i retorik og medievidenskab, og har de seneste 10 år arbejdet i kommerciel radio. Hun har været salgs- og marketingchef på Radio Upstairs – senere en del af Sky Radio netværket - og stifter, medejer og leder af Radio Yes2day, der i dag ejes af JP/Politikens Hus og Radio ABC-gruppen. Herudover har hun arbejdet med mange aspekter af radiomediet bl.a. som tekstforfatter og konceptudvikler. Pt. er hun freelancer i egen medievirksomhed.

”Jeg synes virkelig, at uddannelsen har noget at bidrage med til radiobranchen. Udbuddet af oplevelsestilbud vokser eksplosivt i disse år, og konkurrenterne til en mellemstor kommerciel radiostation er ikke længere 'bare' DR og lokalstationen i nabobyen. Det er også iPod´en, MySpace, Youtube, Pandora.com og en fantastisk mængde andre innovative, interaktive og personaliserede underholdningstilbud. I sådan et marked er det ikke nok at være bedst til at gøre dét, som vi altid har gjort i radiobranchen. Begreber som innovation, produktudvikling og forandringsledelse bliver også afgørende for radiomediets udvikling - og det er begreber som Masteruddannelsen i Oplevelsesledelse kan give branchens ledere en viden om”, siger Mini Jensen.

'Masteruddannelsen i Oplevelsesledelse' udbydes af RUC og er på kandidatniveau. Interesserede kan læse mere på www.mol.ruc.dk


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Ny dramaserie på DR Ultra
  · DR Dokumentar tjekker 'De dyre direktører'
  · Piv Bernth stopper som dramachef i DR - tre producenter stopper også
  · TV 2-julekalender med magi og sang bag lågerne
  · 'Samme tid næste år' - nyt livsstilsprogram
  · Landskamp blev mest sete udsendelse - nogensinde - for Discovery Networks
  · Norge: Alene en hel vinter i de norske fjelde
  · Simon Talbot gør grin med svenskerne i nyt show på Comedy Central
  · Ny aftale betyder mere nordisk drama
  · DR henter tv-chef i Sverige



  · -