Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


TV 2 Radio fik hug i målgruppen
Fredag 21. december 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Der er langt til det gamle mål på en share på 15 pct. for TV 2 Radio. Blandt de 21-50 årige gik TV 2 Radio tilbage fra 6 pct. i oktober til 5 pct. i november. Danskerne bruger nu dobbelt så meget tid i selskab med Radio 100FM, som de bruger sammen med TV 2 Radio.
Den helt store taber i TV 2 Radios målgruppe de 21-50 årige blev i november måned dog P3. Mens denne aldersgruppe brugte 37.6 pct. af deres 'radiotid' i selskab med P3 i oktober, så raslede dette tal helt ned til 30.2 pct. i november.

I stedet var der fremgang for Radio 100FM. Op fra 8.1 til 9.7 pct., altså næste 10 pct. - og dermed næsten det dobbelte af den share (markedsandel af al radiolytning) som TV 2 Radio opnåede i november.

Her er oversigten over share-tallene iflg. Gallup i novemner - med oktober og september i parantes:

DR P3: 30.2 (37.6 - 31.8 %)
DR P4: 17.3 (17.9 - 17.4 %)
Radio 100FM: 9.7 (8.1 - 11.9 %)
TV 2 Radio: 5.0 (6.0 - 7.2 %)
DR P1: 3.7 (3.0 - 2.6 %)
The Voice: 2.8 (1.9 - 3.0 %)
Radio 2: 2.0 (1.7 - 2.2 %)

- - -

Grafik:
Hvid linie - sådan præsenterede TV 2 Radio deres forventninger til udviklingen efter de første tal i februar 2007.
Sort linie - sådan er det gået
Grafik: Palle Bo og Karsten Jensen


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Ny Zulu-satire: 'Er vi der ikke snart'
  · Bamse går til filmen
  · Nu vender 'Historien om Danmark' tilbage
  · Ny vært på TV 2 News
  · TV 2-serie om alternativ behandling
  · DR markerer 500-året for reformationen
  · Ny DR2-serie: Bertelsen på Shikoku 88
  · 'Den store bagedyst' er tilbage
  · Nyt bogprogram på DR K
  · Innovationspris til DR Ultra-serie



  · -