Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radiokanal vundet på økonomisk realisme
Fredag 25. juni 2010
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Forretningsplanernes realisme i ansøgningen fra Berlingske og SBS om koncessionen til den 6. FM-kanal var den direkte årsag til, at det blev Berlingske og SBS - og ikke blev Radio 100FM – der løb med sendetilladelsen til 100 MHz. Adm. direktør for Radio 100FM Jim Receveur er skuffet.
Jim Receveur mener, at Radio 100FMs ansøgning indholdsmæssigt var bedre end ansøgningen fra Berlingske og SBS, men han erkender, at han økonomisk ikke kan hamle op med Berlingske og SBS.

”Jeg klager ikke over, at de har flere penge end mig. Det vidste jeg i forvejen, men TV 2, Sky Radio og John de Mol har alle vist, at det ikke kun kommer an på pengepungen, så det vejer mere, end jeg havde troet,” siger Jim Receveur til Jyllands-Posten.

”Vi synes selvfølgelig, at det er rigtig ærgerligt. Med vores erfaring fra 100 FM og Radio Soft ville vi have kunnet tiltrække flere lyttere end Berlingske og SBS' kanal, der først skal til at etablere sig på markedet. Og flere lyttere svarer jo til flere penge,” uddyber Jim Receveur overfor Berlingske Tidende.

Formand for Radio- og tv-nævnet Christian Scherfig forklarer til Berlingske Tidende: ”Berlingske/ SBS skilte sig ud på ét punkt, nemlig forretningsplanen - forstået som den økonomiske realisme og soliditet og spørgsmålet om likviditet. Det udslagsgivende har primært været spørgsmålet omkring de økonomiske forhold og en tvivl om Radio 100 FMs nuværende kapitalforhold og evne til at frembringe senere likviditet.”


Fantastisk nyt radiokoncept

”Vi synes, vi har lavet et fantastisk nyt radiokoncept, som vi håber, lytterne vil tage imod. Et koncept, som er en blanding af nyheder og populærmusik og som gerne må være et alternativ til P4, der har en del lokalstof. Vi spiller god musik, og så har vi en meget professionel nyhedsformidling,” forklarer chefredaktør for Berlingske Tidende, Lisbeth Knudsen, til Berlingske Tidende om Berlingske Medias nye radiostation.

Stationen skal hedde ’Pop FM’ og vil få leveret nyheder af Berlingske Media, men skal i praksis drives af SBS Radio fra samme fysiske rammer som SBS’ to andre radiokanaler – NOVAfm og The Voice. Målgruppen for Pop FM bliver de 35-55 årige, og Lisbeth Knudsen siger, at Pop FM allerede efter et år skal gå i plus.

Baggrunden for Lisbeth Knudsens optimistiske syn på øknomien skyldes samarbejdet med SBS: ”Nu har vi et samarbejde med SBS, der i en årrække har formået at være en af de få, der har genereret ordentlige annonceindtægter på radio. Det får vi også glæde af. Radiomarkedet skræmmer mig ikke. Vi har lavet et meget forsigtigt og realistisk bud, der også fremgår af nævnets vurdering. Det er et ikke et fantasiprojekt."


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Boxer opgraderer tre kanaler til HD - og sætter prisen lidt op
  · Ny dansk tegnefilmsserie på HBO Nordic
  · Ny dokumentarserie på Discovery om jagten på forsvundne narkomillioner
  · Ny DR K-serie om sorg
  · Danmark-Irland gav seerrekord for Kanal 5
  · 'Detektor' relanceres med to nye værter
  · Indblik i flygtninges ungdomsliv
  · Endnu en pris til 'Bitre druer'
  · Louise Wolff vender tilbage til DR
  · TV 2 taber EU-sag om statsstøtte



  · -