Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Steen Mogensen fratrådt som radiochef - Radio 3 skal relanceres
Fredag 24. juni 2011
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Steen Mogensen har siden 1998 stået i spidsen for Radio 3 i Odense - først som direktør og ejer, og siden 2008 som radiochef. Radioen er af to omgange blevet opkøbt af Fyens Stiftstidende - nu Fynske Medier - og i denne uge fik Steen Mogensen så besked om, at der skal ske en genoprejsning og relancering af Radio 3, og at Steen Mogensen ikke er en del af denne plan. Chefredaktør Per Westergaard forklarer til radionyt.com, at der nu skal fokuseres 100 pct. på indhold, og at radioen skal nå break even i 2013.
Radio 3 har siden Fyens Stiftstidende (nu Fynske Medier) købte halvdelen af Radio 3 i 2002, og i 2008 helt overtog radioen fra Steen Mogensen, altid haft en speciel status, idet radioen er kørt som en selvstændig kommerciel aktivitet under avishusets salgs- og markedsføringsafdeling. Per Westergaard oplyser, at Radio 3 nu bliver nedlagt som et selvstændigt selskab, og at radioen fremover bliver et resultatcenter på linie med fx net og ugeaviser. Radio 3 skal fremover fungere sammen med chefredaktionen.

"Det vi gør er, at få slået hul i den meget tykke mur, der er mellem radioen og de 170 journalister på Fynske Medier," siger Per Westergaard og uddyber:

"Vi fordobler antallet af medarbejdere. Der kommer flere radioværter, men de skal ikke selv oparbejde en masse historier. Radioen skal i langt højere grad have sugerøret ind til de redaktioner i huset, der allerede laver nyheder."

Det bliver dermed ikke en gentagelse af det tidligere forsøg på at styrke journalistikken på Radio 3, hvor der blev ansat 4 fultidsjournalister til at lave nyheder til radioen. Det var en alt for dyr og urentabel løsning, erkender Per Westergaard.

Målet for relanceringen af Radio 3 er at skabe en radiostation, der både indholdsmæssig og kommercielt får succes. Radioen skal være fynboernes foretrukne kommercielle radiostation.

Radio 3 har i de senere år kørt med underskud, og det går ikke længere. Per Westergaard siger videre til radionyt.com, at lyttertallet skal i vejret, og at det skal ske gennem en 100 pct. fokuseret indsats på indholdssiden. Musikken skal ramme målgruppen mere præcist, og der skal satses særligt på morgen- og eftermiddagsfladen.

"Og når indholdet begynder at flytte sig, så skal lyttertallene og salgstallene med," siger Per Westergaard, og understreger, at man i 2013 skal nå break even.

Bestyrelsen for Fynske Medier har ønsket, at der skulle friske øjne til at foretage denne genoprejsning og relancering af Radio 3, og har derfor meddelt Steen Mogensen, at han ikke er en del af denne genoprejsning. Steen Mogensen er fratrådt i denne uge.



Arkivfoto: Chef for Radio 3 fra 1998 til 2011 Steen Mogensen


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Ny Zulu-satire: 'Er vi der ikke snart'
  · Bamse går til filmen
  · Nu vender 'Historien om Danmark' tilbage
  · Ny vært på TV 2 News
  · TV 2-serie om alternativ behandling
  · DR markerer 500-året for reformationen
  · Ny DR2-serie: Bertelsen på Shikoku 88
  · 'Den store bagedyst' er tilbage
  · Nyt bogprogram på DR K
  · Innovationspris til DR Ultra-serie



  · -