Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Tre minutters biltest
Tirsdag 15. november 2011
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Gennem en årrække har motoreksperten Søren Clauding produceret et ugentligt radioprogram om det, der rører sig i bilverdenen. Programmet er blevet sendt på en række lokale radiostationer, men ikke alle stationers programflade rummer plads til et helt bilprogram. Derfor har Søren udviklet et koncentrat af den ugentlige biltest på cirka 3 minutter, som nu tilbydes radiostationerne helt gratis.
”Normalt varer en biltest i radioen 5-6 minutter, men det er for nogle radiostationer for langt. Derfor eksperimenterede jeg med en kort udgave af biltesten og det lykkes forbavsende godt. Man får ikke det hele med, men essensen kan godt rummes i et 3 minutter langt indslag,” siger Søren Clauding, der også er kendt som Eurosports mest anvendte danske motorsportskommentator.

”Jeg har altid syntes, at radio var et utrolig spændende medie og det er herligt at kunne videreformidle min passion for biler. Men jeg har også altid lagt vægt på, at det skulle være brugbar information for alle danskere – drømmebiler har ikke overvægt i mine programmer, tværtimod,” fortæller Søren Clauding.

”Selvom det er min passion, kan jeg selvfølgelig ikke bruge så megen tid på at lave radio gratis. Indtjening opnås gennem sponsor-payoffs og hvert indslag afsluttes med en henvisning til mit website samt nogle få sekunder om sponsoren. Der er naturligvis ingen sammenhæng mellem det 'redaktionelle indhold' og sponsoren – det er faktisk utrolig vigtigt at holde de to ting skarpt adskilt,” mener Søren Clauding.

Martin Larsen fra Radio Diablo er en af dem, der har fulgt Søren Claudings arbejde fra begyndelsen og radioen på Sydfyn sender hver uge den korte biltest flere gange.

”Søren er garant for et godt stykke redaktionelt arbejde, han har en stor viden om biler og om nogen forstår han, at det redaktionelle indhold ikke skal sammenblandes med reklamesalget. Desuden har han en rigtig god og engageret stemme. Vi benytter de korte biltest til at fylde huller med i programfladen og sender dermed biltesten flere gange henover nogle dage. På den måde løser vi et praktisk problem og giver vores lyttere et anderledes stof end det, de normalt oplever på radioen,” siger Martin Larsen.

Mere information kan findes på www.clauding.com .


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  � 2011
  � 2010
  � 2009
  � 2008
  � 2007
  � 2006
  � 2005
  � 2004
  � 2003
  � 2002
  � 2001



  · Louise Wolff skifter fra DR til TV 2
  · TV 2 køber flere håndboldrettigheder
  · Boxer TV fortsætter med digitalt tv
  · Kærester med landsholdet
  · Discovery satser stort på golf
  · Tine Gøtzsche forlader DR efter 22 år
  · International pris til DRs børnefjernsyn
  · DR1 lyser i Mørke
  · Tre nye fiktionsserier på TV 2 til efteråret
  · Alle kampe i VM i fodbold på TV 2 Play



  · -