Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio 3 og The Voice nu lige store i Odense
Fredag 31. januar 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
P3 har i 4. kvartal 2002 tiltrukket en betydelig større lytning i Odense end i kvartalet før – og samtidigt går P4/Radio Fyn tilbage, og er nu kun lidt større end P4 i Odense og omegn. Blandt de kommercielle stationer i den fynske hovedstad er det fortsat de to SBS stationer, der med en share (markedsandel af al radiolytning) på 13.3 pct. er langt den største aktør. Selv om The Voice går lidt tilbage – så vinder Pop FM markedsandele. Radio 3 Fyn styrker positionen som nr. 2 i Odense med en markedsandel på 7.4 pct. – og er dermed godt halvt så stor som SBS i Odense. Clear Channel mister terræn og opnår i 4. kvartal en share på bare 3.7 pct. i Odense området.
Odense er et af de få områder i landet, hvor en større kommerciel station ikke deltager i Gallup Radio Index. Det fremgår ganske tydeligt – idet hele 6.1 pct. af radiolytningen i Odense ikke er identificeret. Hvilke radiostationer odenseanerne bruger disse 6.1 pct. af deres radiolyttetid på, kan man af gode grunde ikke sige, men det er næppe forkert at antage, at en portion af disse lyttere stiller ind på Station Fyn. Der er imidlertid også stationer som Eastcoast FM, Radio 3 Easy og et par dansktop-orienterede stationer der kæmper om lytternes gunst – og som ikke er med i Gallup Radio Index.

Ellers er det mest markante blandt de kommercielle at Pop FM går frem og at Radio 2 går tilbage. Der er desuden en lille fremgang for Radio 3, der gør at Radio 3 og The Voice nu har omtrent lige store andele af radiolytningen i Odense området. Skal vi være helt præcise er The Voice dog med 8.3 pct. større end Radio 3, der har en share på 7.8 pct. Modsat kan man hævde at man skal trække lytningen til The Voice på kabel og satellit fra – og så har The Voice Fyn alene kun en share på 7.2 pct.

Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Odense og tilgrænsende kommuner i 4. kvartal 2002 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index til radionyt.com. Tallene i parentes er fra 3. kvartal 2002.

DR P4/Radio Fyn: 32 % (39 %)
DR P3: 26 % (21 %)
The Voice: 8 % (9 %)
Radio 3 Fyn: 8 % (7 %)
Pop FM: 5 % (3 %)
Radio 2: 4 % (6 %)
DR P1: 3 % (5 %)
DR P2 Musik&Kultur: 1 %
DR Klassisk: 1 %
VLR Hit FM: 1 % (1 %)
Sky Radio: 1 % (0 %)

DR Total: 64.3 % (69.0 %)
Kommercielle stationer: 27.4 % (28.2 %)
SBS total: 13.3 % (12.2 %)
Clear Channel Radio: 3.7 % (7.4 %)
Udenlandske stationer: 2.2 %
Andre/uidentificerede: 6.1 %

DR Klassisk og DR P2 Musik & Kultur har tidligere optrådt samlet, men er nu anført hver for sig. I 3. kvartal blev ikke oplyst tal for udenlandsk radio og for andre. Disse tal medtages nu fra og med 4. kvartal i radionyt.com’s oversigter.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Prix Europa-statuette til DRs 'Klassen'
  · Så er der igen Knæk Cancer-uge på TV 2
  · 'Norskov' er tilbage med sæson to
  · TV 2 køber serieklassiker, dokumentar og livsstils-tv i Cannes
  · Johnny Madsen får egen shampoo i ny tv-serie om Fanø
  · Discovery og Snapchat i nyt samarbejde
  · Ny serie om dating på TV 2 Zulu
  · Ny dansk dating-komedie på Viaplay
  · Hans Pilgaard tilbage på TV 2 Fri med nyt rejseprogram
  · Ny dramaserie på DR Ultra



  · -