Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


DR Fyns journalister meget forskellige fra målgruppen
Fredag 31. januar 2003
Af Karsten Jensen
 
DR Fyns nye chef Lisbet Lambert har bedt sine medarbejdere om at teste sig selv i en uvidenskabelig undersøgelse på Gallups hjemmeside for at kunne lave en sammenligning mellem lytterprofilen og de journalistiske medarbejdere. Testen afslørede, at der var himmelvid forskel-
Stort set halvdelen af lytterne tilhører det segment, man kalder de traditionelt orienterede hvorimod 82 pct. af de ansatte på DR Fyn tilhører det moderne segment. Ikke en eneste procent af medarbejderne på DR Fyn befinder sig i det traditionelle segment. Det skriver DRs personaleblad i dag.

”Nu går jeg jo ikke ind for problemer. Jeg ser det som udfordringer, og jeg mener bestemt ikke, at løsningen er at skifte alle journalister ud med nogle, der befinder sig i det rigtige segment. Vores fremragende lyttertal viser jo også, at selvom vores lyttere er anderledes end os, så lytter de til det, vi laver”, udtaler Lisbet Lambert i DRåben hvor hun også fortæller, at man skal tættere på lytteren og de emner, der berører lytterens dagligdag.

Professor i medievidenskab Stig Hjarvard fra Københavns Universitet bakker op om Lisbet Lamberts vurdering af situationen og siger i DRåben:

”Det er klart, at det betyder noget, men det behøver ikke nødvendigvis at være et problem eller et minus. Hvis kommunikationen skal lykkes, er det vigtigt, at man er bevidst om sin egen identitet, for så kan man i bedste fald bruge det som et aktivt, bruge det til at reflektere over hvordan man formidler til målgruppen” udtaler Stig Hjarvard, der understreger, at kommunikation ikke altid bliver bedre fordi målgruppe og afsender ligner hinanden, og fortsætter:

”Så risikerer man, at kommunikationen bliver for indforstået, og at professionalismen går fløjten. Men når det er sagt, så er det aldrig en dårlig idé for eksempel at have alle aldersgrupper af journalister repræsenteret på en arbejdsplads”.

Ønsker du at kigge nærmere på den test DR Fyns medarbejdere har prøvet kan du læse mere og prøve testen her:
http://www.gallup.dk/page.aspx?pageid=10


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · DR Dokumentar tjekker 'De dyre direktører'
  · Piv Bernth stopper som dramachef i DR - tre producenter stopper også
  · TV 2-julekalender med magi og sang bag lågerne
  · 'Samme tid næste år' - nyt livsstilsprogram
  · Landskamp blev mest sete udsendelse - nogensinde - for Discovery Networks
  · Norge: Alene en hel vinter i de norske fjelde
  · Simon Talbot gør grin med svenskerne i nyt show på Comedy Central
  · Ny aftale betyder mere nordisk drama
  · DR henter tv-chef i Sverige
  · Ny dokumentar om fodboldlandsholdet



  · -