Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio Viborg nummer ét i lokalområdet
Tirsdag 29. april 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
I sidste kvartal (4. kvartal 2002) fortrængte den lokale station på Mors - Radio Limfjord, Radio Viborg fra 1. pladsen som den radiostation, der dagligt aflyttes af den største andel af befolkningen i det område, radioen dækker. Nu i 1. kvartal 2003 er Radio Viborg tilbage på 1. pladsen. Hele 37.2 pct. af alle i Viborg og omegn stiller hver dag ind på Radio Viborg. Der er også fremgang i den lokale opbakning for Radio Diablo i Svendborg, Radio Holsted, Radio Mojn i Aabenraa, VLR Hit FM i Vejle, Radio Silkeborg og ANR Hit FM i Aalborg - mens det går tilbage for Radio Limfjord, Radio ABC, ANR Frederikshavn og Radio Køge.
Her er Top 20 listen over de enkelte, lokale kommercielle radiostationer, der klarer sig bedst i deres primærområde (det vil normalt sige de kommuner, radioen har sendetilladelse i). Tallene viser daglig "reach" (dækning) i 1. kvartal 2003 iflg. Gallup Radio Index - med tallene fra 4. kvartal 2002 i parentes.

1 (2) Radio Viborg 37.2 % (35.4 %)
2 (1) Radio Limfjord, Nykøbing M: 34.7 % (38.9 %)
3 (3) Radio Horsens: 32.9 % (34.3 %)
3 (19) Radio Diablo, Svendborg: 32.9 % (22.2 %)
5 (5) Radio Victor, Esbjerg: 32.1 % (33.1 %)
6 (4) Radio ABC, Randers: 30.2 % (33.6 %)
6 (9) ANR Hjørring: 30.2 % (29.0 %)
8 (8) Radio SLR, Slagelse: 28.9 % (29.7 %)
9 (14) Radio Holsted: 28.4 % (24.3 %)
10 (9) Radio Sydhavsøerne: 27.3 % (29.0 %)
11 (13) Radio Mojn, Aabenraa: 26.9 % (24.4 %)
12 (11) Radio Skive: 26.7 % (28.8 %)
13 (19) VLR Hit FM, Vejle: 25.9 % (22.2 %)
14 (7) ANR Frederikshavn: 25.6 % (30.1 %)
15 (16) Radio Silkeborg: 24.5 % (22.8 %)
16 (12) Skala FM, Kolding: 24.4 % (26.9 %)
17 (-) ANR Hit FM, Aalborg: 24.2 % (22.0 %)
18 (15) Radio Alfa, Randers 23.2 % (23.0 %)
19 (18) ANR Guld FM: 21.3 % (22.7 %)
19 (6) Radio Køge: 21.3 % (32.0 %)

Her er en oversigt over stationer, der driver mere end én kanal i deres respektive markeder:

Radio ABC + Radio Alfa + ABC Solo FM: 48.8 % (51.5 %)
Radio Viborg + Viborg Guld: 47.5 % (43.7 %)
ANR total: 36.0 % (37.5 %)
VLR Hit FM + VLR Classic: 35.2 % (32.2 %)
Radio Victor + Victor Guld + Radio Holsted: 34.9 % (33.1 %)
Radio Silkeborg + Silkeborg Guld: 34.7 % (?)
Skala FM + Skala Pop + Skala Gold: 25.9 % (27.6 %)
Midtjylland Hit FM + Midtjylland Guld: 25.9 % (?)


[Rettet 30-4-2003: Daglig reach for Racio Victor, ANR Aalborg og samlet daglig reach for Radio Silkeborg + Silkeborg Guld]



Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · DR Dokumentar tjekker 'De dyre direktører'
  · Piv Bernth stopper som dramachef i DR - tre producenter stopper også
  · TV 2-julekalender med magi og sang bag lågerne
  · 'Samme tid næste år' - nyt livsstilsprogram
  · Landskamp blev mest sete udsendelse - nogensinde - for Discovery Networks
  · Norge: Alene en hel vinter i de norske fjelde
  · Simon Talbot gør grin med svenskerne i nyt show på Comedy Central
  · Ny aftale betyder mere nordisk drama
  · DR henter tv-chef i Sverige
  · Ny dokumentar om fodboldlandsholdet



  · -