Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Optimisme hos ANR i Nordjylland
Torsdag 22. januar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Lytternes første dom efter den store radio-revolution i 4. kvartal 2003 viser, at danskerne ganske vist har prøvet de mange nye radioer, men også, at både ANR Hit FM og ANR Guld FM klarer sig pænt. Der er faktisk pæn fremgang for ANR Hit FM - på trods af at radioen har mistet sin musikchef og har haft store problemer med sit morgenshow.
I forhold til 4. kvartal 2002 er ANR Hit FM steget fra 139.000 til 140.000 ugentlige lyttere, mens ANR Guld FM noterer et beskdent fald fra 138.000 til 127.000 lyttere. Samlet set har ANR-stationerne nu i hele 4. kvartal 227.000 lyttere i Nordjylland.

Kigger man isoleret på udviklingen fra november til december 2003 er der tale om en stigning fra 232.000 til 242.000 ugentlige lyttere

Trods introduktionen af hele 3 nye kommercielle stationer i Nordjylland i 4. kvartal 2003 er der optimisme hos ANR:

"Vi har nu tjent Nordjyderne med radio i 20 år. Det er klart, at der er en vis nyhedens interesse når nye medier klistrer hele området til med reklamer for et nyt produkt. Men vi tror på at den journalistiske kvalitet og lokale tilknytning som vi har, vil vise sin styrke i 2004", siger radiochef Carsten Worsøe.

Fjerde kvartal har ellers været meget hårdt, især på ANR Hit FM som ved et tidsmæssigt sammentræf både mistede sin musikchef og sit morgenshow, oplyser Carsten Worsøe videre.

Så vidt radionyt.com erfarer er der tale om en voldsom udskiftning af værter på ANR Hit FM's morgenprogram. Radionyt.com's kilder siger endvidere samstemmende, at musikken på ANR Hit FM er "blevet meget bedre", efter Carsten Worsøe selv overtog jobbet som musikchef for kanalen.

Carsten Worsøe forudser er braskt år for lokalradioerne i 2004: "Kravene til de lokale stationer i 2004 er stenhårde. De skal ikke alene have lokalt indhold af en meget høj kvalitet. Deres musik-flader skal også kunne matche de gennem-testede formater fra de landsdækkende konkurrenter. Den tid hvor man kan basere en radio på nogle ganske få mænds personlige smag er definitivt ovre, og det kræver at de lokale stationer investerer i meget mere research end de gør nu", slutter Worsøe.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  � 2011
  � 2010
  � 2009
  � 2008
  � 2007
  � 2006
  � 2005
  � 2004
  � 2003
  � 2002
  � 2001



  · Fremgang for TV 2
  · Ny DR1-dokumentar: 'Talentet – hele familiens kamp'
  · Ny sæson af 'Sukkertoppen' på TV 2
  · DR tager rundt i sommerlandet
  · Maria Månson ny vært for 'Gejst' på DR1
  · Louise Wolff skifter fra DR til TV 2
  · TV 2 køber flere håndboldrettigheder
  · Boxer TV fortsætter med digitalt tv
  · Kærester med landsholdet
  · Discovery satser stort på golf