Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Lyttertal vækker også glæde hos Sky Radio
Fredag 26. marts 2004
Af Karsten Jensen
 
Hos Sky Radio er man også glad for de nye lyttertal. Stationen fortæller, at man fortsætter sin lytterfremgang for tredje måned i træk. ”Det viser de nye lyttertal for februar, som Gallup netop har offentliggjort. Den landsdækkende Sky Radio, der gik i luften midt i november, aflyttes nu af over 1.1 million lyttere hver uge, hvilket svarer til hver fjerde dansker over 12 år. Samtidig bruger lytterne mere tid på Sky Radio. Stationens markedsandel af den samlede radiolytning er vokset fra 5.2 pct. i januar til 5.9 pct. i februar”, forklarer Sky og fortsætter.
”Sky Radio er den eneste af de store kommercielle radioer, der fortsat vinder nye lyttere. De øvrige stationer - inklusive den nye Radio 100 FM - må alle notere stor tilbagegang i lyttertallene. Det er således primært Sky Radio, der driver lyttervæksten på det kommercielle marked, lyder det fra Sky Radio.”

”Det var forventet, at DR-radio med skærpet konkurrence måtte aflevere markedsdele til de kommercielle stationer. DR's markedsandel er i februar faldet til 65.5 pct., hvilket er et fald på næsten 4 pct. i forhold til november, hvor de nye kommercielle radiostationer Sky Radio og Radio 100 FM gik i luften. De kommercielle radiostationers stigende markedsandel er en vigtig forudsætning for, at markedet for radioreklamer kan opnå den nødvendige vækst til at drive de nye stationer. Det er primært P3, der har afleveret lyttere til de nye stationer. I de nyeste tal for februar må DR's regionale P4-stationer også holde for med et lyttertal på 120.000 lyttere i forhold til januar.

Sky Radio er den eneste af de store kommercielle radio, der fortsat vinder nye lyttere. De øvrige stationer - inklusive den nye Radio 100 FM - må alle notere stor tilbagegang i lyttertallene. Det er således primært Sky Radio, der driver lyttervæksten på det kommercielle marked”.

Sky Radios direktør fortolker udviklingen således:

”Vi er meget stolte over, at Sky Radio har haft ubrudt lytterfremgang, siden vi gik i luften for 4 måneder siden. På trods af generel tilbagegang hos stort set alle radiostationer er det alligevel lykkedes Sky Radio at tiltrække mange nye lyttere samtidig med, at lytterne generelt bruger mere tid sammen med Sky Radio. Lyttertallene understreger, at Sky Radios programformat med den bedste musik nonstop har ramt plet hos de danske radiolyttere. Lytterne foretrækker mere god musik og mindre overflødig snak", siger Kasper Krüger og fortsætter:

"Den ubrudte lytterfremgang viser, at Sky Radio ikke har toppet endnu. Der er fortsat et meget stort potentiale for lyttervækst i 2004, så Sky Radio yderligere befæster sin position som én af lytternes to favoritradioer."

I Sky Radios top 10 - februar 2004 (ugentlige lyttere), tælles P4-netværket ikke med – og i Skys univers ser styrkeforholdet således sådan ud.

1. P3 (1.995.000)
2. Sky Radio (1.111.000)
3. P1 (885.000)
4. The Voice Total (682.000)
5. Radio 100FM (588.000)
6. P2 (497.000)
7. Radio2 Total (371.000)
8. DR klassisk (273.000)
9. Pop FM (262.000)
10. ANR Hit (154.000)


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Ny sæson af 'DanskPop Talent' på dk4
  · DRs 'Ditte Louise' vandt pris i Norge
  · 'Søskendes hemmelige verden' på DR1
  · Ny Zulu-satire: 'Er vi der ikke snart'
  · Bamse går til filmen
  · Nu vender 'Historien om Danmark' tilbage
  · Ny vært på TV 2 News
  · TV 2-serie om alternativ behandling
  · DR markerer 500-året for reformationen
  · Ny DR2-serie: Bertelsen på Shikoku 88



  · -